Beebots en eentjes en nulletjes!

De tweede les op dinsdag 13 november!

Groep 5 en groep 6

In de les bij groep 5 & 6 stond robottaal en programmeren centraal. We maakten hierbij gebruik van een missie van SkillsDoJo!
De leerlingen zijn in aanraking gekomen met robottaal (binaire taal). Hierbij moesten ze een robottaal ontcijferen en konden op die manier de code kraken.
Elke les werken de leerlingen aan een doel. Deze les hebben wij gezamelijk gewerkt aan de doelen:

  • Aan het einde van deze les kan ik de codetaal ontcijferen en zelf gebruiken
  • De kinderen leren dat om een robot te laten doen wat jij wilt, je ‘m de juiste, duidelijke, stap voor stap instructies moet geven.

Op hun pagina’s kunt u bij het proces lezen hoe zij deze les beleefd hebben.
Elke leerling heeft een opdracht voor u geschreven. U ziet namelijk robottaal en de opdracht aan u is om deze te ontcijferen aan de hand van onderstaande foto:

Groep 7 en groep 8

Ook bij de les van groep 7 & 8 stond programmeren centraal. Zij zijn aan de slag  gegaan met Bee-Bots. De leerlingen hebben groepjes gemaakt en per groepje een doel opgesteld. Deze doelen kunt u terug vinden in de portfolio’s van de leerlingen.
De leerlingen hebben samengewerkt aan een spel met de beebots. Volgende week zult u hier meer over te zien krijgen.

Beebots en eentjes en nulletjes!
Tags:                             

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.